25 nov. 2011

Karins Knäckebröd

När man inte äter gluten kan man bli enormt sugen på saker man inte kan äta som t.ex knäckebröd! Jag blev så glad när jag fick det här receptet av min kompis Karin. Knäckebröden smakar kalasgott och är även ett hett tips till dig som äter gluten. De tar 5-10 min att röra ihop och när de är inne i ugnen finns det tid för annat. Till helgen ska jag utveckla det här receptet och göra det lite "juligare" :-) 


Ni anar nog vad som ska tillsättas... ;-)






  Knäckebröd (glutenfria)
2 dl majsmjöl (Risenta)
1 dl solrosfrö
1 dl sesamfrö
1/2 dl linfrö
1/2 tsk salt
1/2 dl rapsolja

Rör ihop allt med 2 1/2 dl kokande vatten. Blir som en gröt. Bred ut på bakplåtspapper på långpanna. Markera rutor med kviv. Strö över flingsalt. Grädda i 1 timma i 150 grader. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar