26 maj 2013

Det glutenfria bageriet

Det finns några saker som jag saknar med att inte äta gluten. Det är en riktigt god italiensk pizza, surdegsbröd, baguette att doppa i olivolja till apertivon och att gå in i ett bageri där det doftar underbart och peka på det man vill ha och faktiskt kunna äta det!

På Hornstulls Strand 13 ligger mysiga glutenfria bageriet "Friends of Adam" De är verkligen kungar på det de gör. Det är gott, näringsmässigt det bästa glutenfria ersättnings alternativet jag hittat och så servicen som är top of the line! Att de dessutom tillverkar knäcke med chilismak säger ju mycket ;-)

Har du vägarna förbi dem eller en återförsäljare så måste man bara testa! Jag köper på mig och fryser in, så är helgerna räddade framöver. Nedan ser ni Danskt surdegsbröd, fiberfrö bröd, knäcke, baguette och en pizza jag gjorde idag med deras pizzabotten. Fantastico!



Pizza: 

Krossade tomater
Tomat
Mozarella
Parmaskinka
Ruccola
Basilika
Flingsalt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar