20 nov. 2011

Fröken Chilis Chai

Här hemma bakas det pepparkakor i dag (flygplansformen är såklart favorit). Pepparkakor är inget jag rekommenderar kostmässigt men det är kul och lite kreativt att baka dem. De är inte glutenfria så själv föredrar jag en Chailatte med lite extra chill! Innan jul ska jag försöka hitta på en lite nyttigare, glutenfri pepparkaksdeg om det nu är möjligt att få något som innehåller mest socker att bli nyttigt och samtidigt smaka gott?!




Lite skummad mjölk eller sojamjölk
Kanel
Honung

1 kommentar:

  1. Det ser så himla mysigt ut med pepparkaksbak :) Kul med flygplansformen, förstår att den är poppis! ;) Själv har jag bara en form som är lite speciell, en "klänning" som jag köpt på Lagerhaus, den kom till användning på keramikkursen.

    Här har det bakats lussekatter i dag... pepparkakshus vore kul att prova på, vi får se hur det blir med det.

    KRAM!

    Ps. Jättefina resebilder i tidigare inlägg!!! Och galna smoothiebilder :)

    SvaraRadera