29 dec. 2011

Tålamod

God dag på er!


Hoppas ni haft en skön jul!
Nu är jag tillbaka efter några lediga dagar. I går var jag på Fotografiska och tittade på Nick Brandts bilder och vilka bilder! Jag tycker det är extra kul att titta på djur och naturbilder från Afrika då mitt hjärta ligger i resefotografi och djurbilder. En av favoritbilderna jag tagit är på Golden Reterivern Orvar nedan. Kanske inte så exotiskt men bilden känns lite spöklik :-)


Det slog mig också på utställningen att en fotograf måste vara begåvad med ett extremt tålamod. Vänta in rätt ögonblick och knäppa av. Av 100 bilder kanske en blir lyckad. Det får mig att tänka på ett citat som jag tycker är bra såväl i sporter, företagande och foto =)


"I've missed more than 9000 shots in my career. I've lost almost 300 games. 26 times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed."
Michael Jordan




1 kommentar:

  1. Galet bra bild!!!

    Håller verkligen med dig om tålamodet... man vill ju ända från tårna att det blir åtminstone 1 bra bild.. :)

    Önskar dig en god fortsättning på det nya året! =)

    SvaraRadera