22 apr. 2012

Föreläsningar och en bra film

I veckan som gått har jag haft många föreläsningar om kost, hälsa, träning, mål och motivation för natt/skiftarbetare. Det är så roligt och prata om det man brinner mest för, har erfarenhet av och att inspirera andra! Själv blir jag inspirerad av dem som lyssnar och av alla bra ideér och frågor som dyker upp! Där pratar jag en del om våra tillväxthormon som utsöndras till största del nattetid, varför man ska träna och dra ner på sockret för en bra hälsa.

Nu hittade jag den här filmen som är mycket intressant om sambandet mellan en hög sockerkonsumtion och cancer. Den visar återigen hur viktig träningen är för oss och att hålla sockerkonsumtionen nere. Det här gamla hederliga med lördagsgodis är min melodi för en bra och balanserad livsstil.

Spana in filmen här och spola fram till 3.30


Mitt vardagsgodis! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar