14 maj 2012

Götet

När jag landade i Göteborg i dag var det ganska skönt att mötas av regnet från ett Stockholm med strålande solsken. En liten påminnelserna varför det var lättare att lämnade den fantastiska staden.

Men sedan möts man av alla glada och vänliga människor och det var just därför jag fastnade i den här staden i 4 år. På mina föreläsningar kommer jag in en del på den mentala inställningen och hur den påverkar vår vardag och i föreläsningens fall, träningsmotivationen. Du är som du tänker. Du blir vad du äter.

Och här tycker jag Göteborg på något sätt är ett lysande exempel. Trots regn (yttre faktor) är det alltid glatt och positivt och det smittar av sig på mig!

Nu ska jag snart flyga hem till solen igen. Efter 6 år i luften är det fortfarande lika kul att flyga. Man tänker så klart där uppe över molnen, så många nya bra ideér blir till!



Vy över Barbados, inte så konstigt att tankarna blir kreativa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar