9 juni 2011

Fröken Chilis Laxpasta

Här kommer ett smarrigt recept som jag komponerade ihop själv i kväll efter träningen utav det som fanns hemma. Bra efter träning mat eller lunch!

2 stora portioner

* 2 Laxfileér
* 1/2 litet Blomkålshuvud
* 10 Cocktailtomater
* Röd chili
* Färsk Thai Basilika
* En klyfta vitlök
* Avokado
* Pasta (jag använde majspasta)
* Salt
* Peppar
* Grädde
* Rapsolja






Lägg laxfileérna i en ungssäker form salta och peppra, 180 C varmluftsugn i 15 min. 
Dela blomkålen och fräs tillsammans med hackad chili i rapsolja några minuter på låg värme (för hög värme skadar oljan) tillsätt de delade tomaterna. Häll i en liten slurk grädde och den kokta pastan i stekpannan. Tillsätt laxen och vänd runt. Vänd ner thaibasilikan och pressa vitlöken mot slutet. Skiva en avokado över. 

Avnjut med vatten med lite äppelcidervinäger eller citron i (sänker glukemiska indexet som pastan ger) 

Resterna blir en perfekt lunchlåda.

3 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev!! Gillar headern - bilden och rosa namnet :) :)

    SvaraRadera
  2. Nu finns din blogg länkad hos mig!

    SvaraRadera
  3. Tackar!! Jag ska länka din också när man vet hur man gör ;-))

    SvaraRadera