19 juni 2011

Myspaj

Regn och rusk ute! Vad passar då inte bättre än att slänga ihop en enkel smulpaj och så onyttig är den inte heller...... i små mängder, någon enstaka gång, efter maten.... Fantastiska kanelen ger inte kroppen en lika stor blodsockerhöjning som kanske kan vara till en liten hjälp i denna lite sötare historia? Glutenfri.


Blanda:
1 dl Bovete mjöl
1 dl Havregryn
1/2 dl Bovete flingor
1/2 dl Bovetekross
Några nypor Hirs flingor
1/2 dl socker
smula ner 50 g smör




Foto: Linda Bernheden


Skiva 6 äpplen i klyftor och lägg dem i en smord form. Strö över kanel och sedan smulblandningen. Grädda i 200 C i 20 min. Servera med lite vaniljsås eller Kesella vanilj för ett nyttigare alternativ. 
Bon Apetite!

1 kommentar:

  1. Smarrigt smarrigt!!! Jag får nog rekommendera den här bloggen för moster... som är glutenallergiker...

    Jag gjorde rabarberpaj och jordgubb- och hallonpaj på grillfesten i lördags... mitt i natten... lite onykter... en sån där onyttig paj.... höll på att glömma dem i ugnen, hihi... men de föll i smaken i allafall... :)

    Ps. Fin bild. Jag tror bestämt att du har en sån kamera som man ska ha när man har blogg. :) Jag har Mårtens digitalkamera, men den funkar sålänge...

    Kram!!

    SvaraRadera