22 okt. 2011

Bananas are for Body Pumpers..

Lördag och ett Body Pump pass. Har skrivit det förr. Body Pump är en av de träningsformer jag tycker är roligast och har i alla fall som mål att gå på ett pass i veckan varvat med annan träning. Finns nog ingen bättre känsla än att känna tröttheten i musklerna efteråt och hur humöret är på topp! Rena lyckoruset!

Nu är det ju så att efter träning måste man äta mat och det helst 90 min efter avslutat pass. Direkt efter träningen måste kroppen också få något för muskeluppbyggnaden. Jag har under mina 25 träningsår (ja, jag var nog runt 5 år på de första barngympa passen) aldrig ens smakat på ett proteinpulver. Ska då tilläggas att jag aldrig tränat på elitnivå utan tränat för att må bra. Jag tycker det är mycket roligare med vanlig mat och gör mina egna proteindrinkar, då får jag i mig så mycket annat nyttigt också. Proteinpulver eller inte, en dag kanske jag ändrar mig men här kommer ett recept!





2 dl naturell yoghurt
100 g kesella naturell 
100 g frysta blåbär & hallon
en banan
1 tsk Psyllium
1 tsk krossat linfrö+några hela linfrö
på den här fick det bli lite thai-basilika på toppen också

Mums och glöm inte att äta mat lite senare också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar