25 nov. 2011

Att äta eller inte äta

I morse lämnade jag i min bil på service  och det fanns inte så mycket annat att göra än att gå hem. Vilket var toppen för då fick jag upp ögonen för morgonpromenader igen! I perioder har jag gått mycket morgonpromenader och det finns inget härligare att komma hem och äta frukost efter det! Det är så gott!

Att äta eller inte äta innan finns det många olika uppfattningar om. Att inte äta innan ökar fettförbränningen? Bryter ner muskler? Att äta innan gör att du orkar ta i mer och gör av med mer energi?

Jag säger gör det som känns bäst för dig! I bland äter jag innan ibland inte, det beror lite på dagsformen.  I morse var kroppen trött efter Body Pump passet i går och det blev den en smoothie på yoghurt, banan och bär innan och stor frukost efteråt.

Summan av kardemumman är att du gör det! Ut och gå med er, morgon dag eller kväll!


Foto: Playa del Carmen Fotograf: Sambo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar