16 nov. 2011

Min fiende jetlagen

Min värsta hälsofiende är jetlag. Då finns det inga gränser på vad jag kan hitta på. Chipspåsen kan ryckas upp (ja, ibland finns det sådant hemma hos mig också) godisskålen kan ta slut på en minut och allt med snabba kolhydrater i ligger risigt till. Pigg som en mört klockan fem på morgonen för att sedan inte komma ur soffan några timmar senare. Ge mig kolhydrater!

I dag är det en sådan dag. Jag erkänner att jag har inte levt som jag lärt, det finns inga hemlagade matlådor i frysen idag. Den röda taco-chips påsen åkte snabbt upp och några chips flög ner i magen. Taco-chipsen hör hemma i bland på fredagskvällen men inte till lunch en onsdag! Så det var bara att stänga påsen och improvisera för matbutiken ligger väldigt långt bort dagar som denna.

Tonfisk är alltid bra att ha hemma och fungerar även i resväskan, med lite gräddfil och peppar blir det mums!
Bönor fungerar bra i tetra-pack dagar som denna
Avokado håller sig en längre tid i kylskåp
Pumpakärnor
Olivolja
Sallad och tomat är en färskvara men i dag hade jag tur!



Linda - Jetlagen 1-0
Efter den här måltiden och en kaffe känner jag mig redo för en promenad i solen. Att vara ute i dagsljus gör också att man kommer in i dygnsrytmen snabbare så snart är det
Linda - Jetlagen 2-0 och definitivt blir det en tur till matbutiken!

2 kommentarer: