16 nov. 2011

Ombyte förnöjer

Att lära sig nya saker är så viktigt. Man får inte fastna i gamla spår bara för att det är bekvämt och enkelt, så gäller även träning för mig. Det viktigaste för mig är att träning ska vara kul. Det näst viktigaste är att den ska varieras. Helst ska jag vara så fokuserad och koncentrerad att jag glömmer bort att jag tränar, då är det som bäst!  

I Thailand testade jag thaiboxning. Här krävdes det full koncentration. En timma senare gick jag därifrån from som ett lamm med blåmärke på foten och kommer definitivt att testa det igen! Den fantastiska utsikten går inte att klaga på heller...


Så dagens kostrådgivartips blir att testa en helt ny träningsform! Boka in ett nytt pass på gymmet, snöra på dig ett par Inlines innan snön kommer eller varför inte bygga upp en hinderbana ute i skogen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar