3 nov. 2011

Vikten av att vara en liten äventyrare...

I dag gick jag förbi Jumbo Stay på väg hem. Jag valde på att ta bussen direkt hem och jobba eller gå in och kika. Jag har länge varit nyfiken på vad som döljer sig där inne...

Då kom föregående veckas KBT föreläsning av Eva Rusz upp i huvudet att man alltid ska vara nyfiken och testa nya saker och jag valde att skutta in på cafét och ta en kaffe. Fick en mysig stund med kaffe och supertrevlig personal som visade mig runt på hela stora jumbojätten. Kanske inte så stor händelse men absolut gav det mig inpiration. Inspiration att återigen tänka utanför linjerna. Vem har sagt att ett flygplan endast ska användas för att flygas med? Det funkar minst lika bra som ett hotell och café!

Så det jag vill ha sagt med detta lilla äventyr är egentligen bara att vara nyfiken på stora äventyr som små och gör något nytt för dagen, en liten förändring! Det får bli dagens kostråd! :-)

Trevlig dag!

1 kommentar: