23 dec. 2011

Sannas Makroner

När jag kikade in på min vän Sannas blogg såg jag att hon har bakat makroner med pepparkakskräm och de ser väldigt smarriga ut! De brukar vara glutenfria och jag ska försöka få det hemliga receptet ;-)

Det var Sanna som hjälpte mig att komma på mitt namn Fröken Chili. Vi brainstormade via sms vad bloggen skulle heta. Min idé var att ordet Chili skulle vara med men där satt jag fast. Så då kom det ett sms med massa Chili-förslag och jag fastnade direkt för Fröken Chili! Ett litet oskyldigt namn men ändå med styrka som sticker ut =)

Det är just det ens vänner är till för, att ta en vidare när man fastnat. Tack Sanna och hennes underbara pyssliga blogg med massor av julinspiration hittar ni här!

I dag ska jag baka dessa och lägga i lite pepparkakskrydda =) 

1 kommentar:

  1. Åh va söt du är! :) Himla skoj att kunna hjälpa till med namnet - och att du fastnade för just det! Jag gillar det också - Fröken Chili, jag tänker glädje och kreativitet.. :)

    Ja när du säger det, makronerna är ju glutenfria! Jag mailar dig receptet!

    Önskar dig en riktigt GOD JUL!!!

    SvaraRadera