6 jan. 2012

Nattarbete

Efter en natt upp i luften är jag hemma. Mexiko är underbart men att komma hem till ett frostigt Sverige är också otroligt vackert. Det är nog det bästa jag vet med alla resor jag gör, jag lär mig uppskatta kontrasterna och de stora skillnaderna mellan länder. Att ena dagen gå sin powerwalk på en kritvit sandstrand för att några dagar senare halka omkring på vit isgata i norden, det är häftigt!

Jag måste erkänna att jag börjar bli enormt träningssugen efter att ha tagit det lugnt hela vistelsen i Mexiko. Det blev en promenad på stranden. I bland behöver kroppen återhämta sig och det viktigaste då tycker jag är att bara låta den göra det och skita det dåliga samvetet. Inget blir bättre av ett dåligt samvete. Istället tänker man framåt och på alla roliga träningspass jag snart har möjlighet att genomföra när jag är utvilad igen =) Kroppen måste känna sig bekväm för att kunna bygga muskler och utvecklas.

Just nu jobbar jag med en jetlag från väst. En helt sömnlös natt i ett flygplan och ett plötsligt starkt solljus efter landning när kroppen så smått börjat vänja sig vid nattid är inte att leka med. Jag kom hem kl 10 och valde då att duscha, äta en lättare frukost och sedan slumra i 3 timmar. Hade lugnt kunnat sova i fler timmar och trodde jag var nära döden när jag vaknade, så tung och så förvirrad. Men tidig tidig måndagsmorgon bär det av igen och då är det till en stor fördel att ha kunnat få några timmars sömn nattetid också! Nu en sushi-lunch och en kaffe senare känns allt mycket bättre igen. Snart redo för nya äventyr!


Playa Paraiso, Tulum Mexiko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar