22 feb. 2012

Dagens mellanmålstips

Nu är det 1,5 timma kvar till träning! Det är inte många dagar som idag som jag klarar av att sitta still på rumpan hela dagen. Jag har designat och beställt visitkort. Jag har haft mitt företag i 1,5 år och börjar tröttna på att kluddra ner mina uppgifter på papper varje gång det behövs. Det hela gick på 30 minuter så de kanske ser ut därefter men jag kommer i alla fall ha visitkort!

Sedan har jag laddat ner Apples presentationsprogram Keynote som verkar väldigt lätthanterligt och smidigt. Jag gillar ju att ha presentationer med bilder som inspiration eftersom jag anser att bilder höjer sinnesstämningen. Mac´s iPhoto jobbar bra ihop med Keynote. Problemet med MAC är att det ibland blir för lätt, man sitter och letar efter symboler och knappar medans det oftast bara är att dra över ett objekt från ett program till ett annat. Då blir det en krock när man som Kostrådgivare är inlärd med filosofin, det finns inga genvägar och allt som är för bra för att vara sant är en bluff! ;-)

Några timmar innan träning är det ett måste att fylla på ny energi och stabilisera blodsockret så man får ork och glädje att träna! I morse hörde jag det bästa citat jag hört på länge av Emma Igelström på Tv4 Nyhetsmorgon. "Man kan inte må bra av att prestera utan man måste må bra för att prestera" Så sant.



Smoothie

En banan
Honungs Yoghurt
1/2 paket frysta mango bitar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar