3 feb. 2012

Köpenhamn

Nu är jag på resande fot igen. Idag är jag i Köpenhamn som är för mig ganska okänd stad. Det är då det är extra roligt med en upptäcktsfärd! Mitt mål brukar vara att hitta det mysigaste, galnaste och roligaste cafét. Idag lyckades jag. På Rådhusstraede ligger ett morakanskt café som heter The à la menthe. Gillar man färger och färgglad god mat är det här rätta haket!

Maten är god, människorna trevliga och inredningen galen. Rosa väggar med mintgröna möbler och turkosa fat i en salig blandning! Efter ett litet besök på Ameriksnska "Abercrombie and Fitch" butiken och en kaffe på Soupa Natural  känns det som min upptäcksfärd blev en jordenruntresa på en dag. Men det är bra. I morgon blir det en tur till Thailand, på riktigt.





1 kommentar:

  1. Genom att bara titta på de här bilderna vet jag att jag skulle ÄLSKA att sitta där inne och fika!!! =) Alla behöver vi en färgboost ibland :)

    Ja, missarna gillar snö, de är ju faktiskt syskonras till sibirisk katt. :)

    Ha en riktigt bra vecka!

    Kram!

    SvaraRadera