1 feb. 2012

Kurser, utveckling och drömmar

2009 blev jag diplomerad kostrådgivare och det är en av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv! Nutrition är ett av mina största intressen och så roligt och intressant! Jag kan prata om det i timmar!

Nu i höstas gick jag en fortsättningskurs och för några veckor sedan damp diplomet ner i brevlådan, en härlig känsla! Nu hänger de här på mitt kontor, men bara för det betyder det inte att utvecklingen är slut. Tvärtom. Bok efter bok i ämnet läses. Ju mer jag läser, desto fler kurser jag går, desto mer vill jag veta och utvecklas inom ämnet. Så nu funderar jag på vad nästa kurs ska bli. Ännu en kostkurs i idrottsnutrition, en PT-utbildning, en kurs i presentationsteknik eller en kurs i KBT/mental träning? Intresset väcktes på min kurs i höstas då den innehöll en del av KBT/mental träning och jag föll pladask! Nu några böcker senare förstår jag att ämnet är enormt stort och enormt intressant!

Av min erfarenhet är privata kurser bäst. Alla på kursen är engagerade och har betalt mycket pengar för att sitta där. Alla har samma intresse av att få ut bästa möjliga av det. Dessvärre är priset oftast högt och man får ta en del i taget.

För tillfället jobbar jag mycket med att sätta ihop en föreläsning om kost och träning i jetlagade tillstånd som ska rikta sig till människor som reser mycket i jobbet och/eller jobbar oregelbundna tider. En hel avhandling från senaste forskning från SU har anlänt. Spännande och tänkvärt. Egen erfarenhet av ämnet råder det ingen brist på =)

Det bästa med att jobba för sig själv är att man kan ta powerwalken och träningen ute i dagsljuset på dagen och jobba på kvällen. Det är livskvalitet!

1 kommentar:

  1. GRATTIS! :) Kan absolut förstå att ämnet är superintressant! Kul att du är så intresserad av att läsa fler kurser, själv är jag verkligen i jobbträsket och kan inte tänka mig att läsa igen just nu, det skulle i så fall vara något man verkligen brinner för, då är det nog inte så svårt! :) Spännande med föreläsningen!
    Ja det kallar jag verkligen livskvalité, att kunna va ute när det är ljust (själv kan jag det på torsdagarna, har varit ute i -12 °C med missarna nu... :))

    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera