17 feb. 2012

LCHF

Jag får många frågor ang. LCHF dieten (Low Carb High Fat).

Martin Brunnberg har skrivit en bra artikel om det baserad på forskning. Martin är näringsfysiolog och jobbar som lärare vid Paulúns Näringscenter. Han var min lärare under min utbildning till Kostrådgivare och jag kan intyga att det är en av de mest kunniga personerna inom nutrition jag mött. 

Personligen skulle jag aldrig klara mig utan kolhydrater, det gäller bara att välja rätt sort. Någon gång ibland tycker jag man får välja fel sort också, de snabba rackarna som tex semlor. När jag ändå är igång och länkar måste jag rekommendera den här sidan där det finns recept på glutenfria semlor =)

Frukt är något jag heller inte skulle klara mig utan. Jag äter flera om dagen och mår som en prinsessa! 

Bild tagen på fruktmarknad i Thailand


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar