9 maj 2012

Snabbmat på en Kostrådgivares vis

Efter ett Zumba-pass blir man jättelycklig OCH jättehungrig!

Gränsen från att jag är jättelycklig efter ett träningspass till jättearg kan vara hårfin. Blodsockret sjunker ganska snabbt och snabb återhämtning behövs. Eftersom jag var på det allra bästa humöret efter Zumban passade jag på dansa in och storstäda badrummen här hemma när jag ändå var svettig och i farten! Så för att klara av det blev det en smoothie direkt hemma och efter städning/dusch sen lunch. Då är det guld att ha ris infryst och laxen blir klar på 15 min i ugnen.




Återhämtnings smoothie:

Sojamjölk
Frysta jordgubbar
En banan
En kiwi

Lax i ugn (salt, peppar, chilipulver, sesamfrön):

med ris, paprika, tomat, rädisor, ruccola, oliver och olivolja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar