29 nov. 2011

Nytänkande

Body Pump, powerwalks, Zumba, löpträning, crosstrainer och fria vikter. Så har mitt träningsschema sett ut ett tag nu. Kroppen har vant sig vid den här träningen och det är sällan som en riktig träningsvärk infinner sig längre. Nu vet jag inte om träningsvärk är bra eller dåligt men jag gillar det! 


Så i går träffade jag en PT en kort stund för att få ny inspiration och tips. Även om vi bara hann träffas 30 min den här gången fick jag många nya ideér på funktionell träning. Funktionell styrketräning innebär att man, förutom styrka, utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt. Övningar som jag kommer ha stor nytta av på hotellgym och även på hemmaplan. 


Det bästa av allt. Vi gick igenom några enkla övningar på 30 min och jag har träningsvärk! Ser redan fram emot vad som komma skall nästa gång :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar