23 jan. 2012

Jobba på gående fot

Jag är så glad att det äntligen har kommit lite snö! Det blir så mycket ljusare och en speciell frihetskänsla att springa i snö! Jag känner mig som barn på nytt. För att inte tala om känslan efteråt att komma in i värmen snabbt av med de svettiga kläderna, på med nya och så lunch.

När jag är ute och går vill jag gärna ha tyst omkring mig och höra naturen men när jag springer lyssnar jag på musik. Det får mig att springa snabbare och att inte stanna. Musik är faktiskt något som kan ändra en sinnesstämning (jag tror på bilder också). Testa att spring samma sträcka utan musik som med och ta tid. Jag vet att jag i alla fall skulle springa snabbare med musik och känna mig mer motiverad och peppad. Det känns direkt när pausen mellan låtarna kommer, då blir det extra tungt, så egentligen ska jag nog göra en mix så jag slipper dem! När jag började löp-träna använde jag pauserna som en liten vila, som en intervall. Det funkade också!

När springturen var klar i dag ville jag absolut inte gå in. Det fick faktiskt bli så att mailen som låg och väntade fick besvaras via iPhonen under en timmes promenad. Det funkar bra, nästan bättre då tankeverksamheten och kreativiteten är på topp utomhus. Men man får se upp var man sätter fötterna och något fall ner i diket får man leva med ;-)

Nu ska det lagas mat, sedan är det återhämtning som gäller i soffan och helst 8 timmars sömn. I morgon ska jag gå långt igen, ända till Thailand!


Bara för att det lagas köttfärssås ska inte grönsakerna glömmas bort! Ju fler som åker ner i grytan desto godare och bättre. Zuccini, aubergine, paprika, tomat, rivna morötter....nästan allt är möjligt!

När jag ändå gör en köttfärssås passar jag på att göra en stor gryta som jag kan frysa ner i portionsförpackningar, guld att hitta i frysen när jag kommer hem trött och jetlagad. 

Trevlig kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar