22 jan. 2012

Lyckan kommer inifrån!

Den bästa känslan som finns har infunnit sig! Att vara ute i snö och motionera nästan hela dagen, träningsvärk från gårdagens gym-pass, regelbundet matintag under dagen, en fika på Tant Brun, en dusch, stearinljus tända, myskläderna på och boken ligger och väntar...

I går var jag även på en kostföreläsning av Anna Skipper. Det är enormt nyttigt att lyssna på andra som jobbar med kost och lära sig utav varandra. Man lär sig alltid något nytt. Förutom en bra föreläsning blev det en rolig och lätt presentation av Ayurveda och hur olika personer är (Vata. Pittha, Kapha) och att vi mår bra av kost anpassat till vår personlighet.

Det är inget jag tror blint på eller följer men jag tycker olika läror och religioner är intressanta. Man kan lära sig mycket av dem och jag tycker det är roligt att vara nyfiken och öppen =)

Snart ska jag åka till Thailand. Då ska jag nog hälsa på fina "Big Buddha" som står på toppen av berget Nakkerd Hills 370 meter över havet mellan Kata och Chalong. Det tar ca 1 timma att gå upp och är ett bra träningspass i värmen! Väl uppe är det en enorm utsikt och lugn. En plats att filosofera på helt enkelt.

Nu ska jag dricka upp mitt Yogi Tea, det charmigaste med dem påsarna är att man får ett budskap med varje påse inspirerade från Ayurveda :-)

Så här såg Buddha ut när jag hälsade på honom för två år sedan. För 2512 år sedan sa Buddha: "Du blir som du tänker"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar