13 jan. 2012

Träning, havet och nuet

Det är något visst med att vara utomlands, någon sorts frihetskänsla och det är oftast utomlands min bästa inspiration infinner sig.

Den gångna veckan har alltså spenderats på Yucatanhalvön som är helt underbar. Min foto inspiration infann sig dock inte denna gång. Säkert dels för att jag redan fotat en del i Mexiko och då borde det ju vara en utmaning att ta ännu bättre bilder kan man tycka. Men kameran fick stanna i väskan och istället var jag helt närvarande i nuet och tog in allt där. Ibland kan nuet missas då man ser världen genom kameran och är så koncentrerat på rätt ögonblick, motiv, ISO inställnigar, brännvidder och slutartider. Sedan tittar man upp bakom kameran och har allt på bilder men man missade att vara närvarande i själva händelsen.

Istället infann sig träningsinspirationen! Promenader, powerwalks och löp-intervaller i tung sand varje morgon har gett mig en fruktansvärd härlig träningsvärk i benen! Armar, rygg och axlar fick sitt på gymet i form av 30 min funktionell träning, mer än 30 min ville jag inte avvara för det härliga ljumna klimatet, havets brus och möjligheten att slänga sig i ett turkost vatten.

Utomhusträning slår fyra flygor i en smäll tycker jag. Man får träning, uppiggande sol/dagsljus på sig, frisk luft och man blir sådär extra lyrisk och nöjd med livet =)


Och ja, man kan göra samma sak i Sverige vintertid också. Bara att byta ut värmen mot kyla, sanden mot snö och kläderna till de varmare. Stanna upp, titta runt och sug in nuet.....


Dips och plankan funkar överallt, här gick det inte att klaga på utsikten! Foto tagna med killens iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar