16 feb. 2012

Träning tidigt på morgonen

I dag startade jag dagen med Tabata klockan 8 på SATS. Att träna på morgonen är skönt och hela dagen blir så mycket bättre med alla endorfiner som rusar runt (halterna höjs)! 

Men hur gör man då med frukosten? För att bygga muskler och orka träna måste kroppen har energi att ta av. Finns det ingen energi tar den från reserver och senare av befintliga muskler och det är ju inte det man vill uppnå med träning?! Handlar det om en powerwalk eller promenad innan frukost kan den klara sig men tyngre träning känns lite för tufft på tom mage. Nu utgår jag ifrån det jag själv tycker och har erfarenhet av, vi är alla olika och viktigast är att göra det som känns bäst. 

Så det jag gör är att jag äter en del av frukosten innan träningen, idag blev det havregrynsgröt med kanel och lite juice. Egentligen ska man försöka få i sig frukosten 1,5-2 timmar innan träning. I dag blev det 45 minuter innan men det fungerade bra!

Sedan äter jag en mer ordentlig frukost efter träningen med mycket protein och en del kolhydrater. I dag blev det en omelett! 


Omelett med ruccola, olivolja, solrosfrön och pumpakärnor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar