23 mars 2012

Gott thé och sur gubbe

När andra gick in på systemet på fredagseftermiddagen gick jag in i hälsokost affären bredvid och köpte 4 paket thé och mörk choklad. Det är mitt fredagsmys efter en tonfisksallad. =) Jag har satt en deadline för mig själv angående material till en föreläsning som ska vara klar på söndag. Därför måste jag få bort det sista av jetlagen genom regelbundna nyttiga måltider, promenader i solljus och lättare träning. Det hela blir också väldigt påtagligt när jag läser in mig på jetlag och dess biverkningar. Frågan vad jag egentligen utsätter min kropp för dyker ofta upp i tankarna. Jag trodde aldrig en reseentusiast som jag skulle säga det, men jag ser fram emot en sommar i Sverige med endast lite kortare resor och kanske någon längre. Precis som med mat är lagom alltid bäst och svensk sommar är fantastisk!

I eftermiddags satt jag och jobbade på ett café och allt var frid och fröjd tills en riktig surgubbe kom in. Allt var fel. Inte en mening var positiv och kaffet det var både kallt och förbannat äckligt! Min entusiasm försvann och jag blev obekväm.

En gång lyssnade jag på en föreläsare som sa att lägger man ner ett ruttet äpple i en korg med friska är snart de friska också smittade av ruttenhet. Så kändes det på cafét. Jag bara undrar om nu allt känns så fel varför gör man inget åt det? Är kaffet kallt? Varför inte lösa problemet och be om en ny kopp?

Han borde nog göra sig en kopp thé av Ginger Harmony ;-)

Trevlig fredagskväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar