20 mars 2012

Magnifika Mexiko

Just nu består mitt liv av jetlag, halv-packade väskor som ligger lite överallt, tvättmaskinen går varm de dagar jag är hemma och tvätthögarna sorteras efter destination. Rätt hög ska ner i väskan, små flaskorna i necessären fylls på och så iväg igen!

Framsidan av det hela är helt sprudlande upplevelser! Jag är precis hemkommen från Mexiko och nedan följer lite bilder. Där kan man bada i turkost vatten, springa i vit sand, äta god mat och till och med en kostrådgivare beställer en Corona när den får intas högt uppe i en koja!

I dessa lägen är det extremt viktigt för mig att mat, träning och sömn blir rätt. Sömnen kan jag inte alltid styra. Den biologiska klockan går inte att ställa om själv, det tar sin tid. Men det jag kan göra är att gå promenader i solsken så jag blir trött på kvällen. Äta rätt och försöka anpassa mat efter tid så gott det går.  Träna så jag blir trött, men ändå hålla en balans och inte träna på en alltför jetlagad och sömnlös kropp. Den måste känna sig bekväm för att kunna bygga muskler, det är en bra regel att komma ihåg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar