4 apr. 2012

Sova, träna, äta

Så ser basen i mitt liv ut med start i dag. Eller ja, så har det sett ut nästan hela mitt liv men nu ska det bli mer rutiner i det för att mina yttre förutsättningar blir bättre i vår och sommar. Sista jetlagen är "bortsoven", det tog 11 timmar och då ska det tilläggas att jag även somnade gott i soffan i några timmar igår när jag kom hem från Finland. På tok för mycket att sova men vad gör man när det bara händer?

Sista dagarna har jag haft föreläsningar i Stockholm och Finland om kost, hälsa och om att ändra sina dåliga vanor till goda. De kommer fortsätta efter påsk och jag ser redan fram emot det!

Men först blir det en liten resa till ett varmare land innan påsk  (utan någon större tidsskillnad). Det ser jag fram emot. Det är en liten Ö som jag landat på väldigt många gånger för att sedan åka iväg någon timma senare igen. Men den här gången får jag stanna kvar, alla nya ställen och upplevelser är spännande!

Påsken kommer jag fira med min familj på landet och med dem här hundarna. Den stora heter Orvar och börjar bli en gammal farbror. Han är världens snällaste hund tror jag. Den lilla är min hund som jag inte träffat sedan jul. Han heter Rufus och är köpt på rea på Blocket. När jag var ute och flög när han var liten bodde han på landet sedan har han blivit kvar där. Han är en riktig lantis Ruffe och jag tror han trivs bäst där hos bästisen Orvar även om matte saknar ihjäl sig ibland...

Nu åker springskorna på!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar